Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. 2009 Nr 52 poz. 417 z późniejszymi zmianami) o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Pacjent ma prawo do:
świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,
informacji o swoim stanie zdrowia,
zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia,
wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,
poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,
dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,
zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii w celu świadczenia usług, wyświetlania reklam i zbierania statystyk. Korzystając z niej zgadzasz się na ich używanie zgodnie z ustawieniami przeglądarki.